Sıla Arsel

Hititler ve Eflatunpınar - 2

Sıla Arsel

sila.arsel.96@hotmail.com

Yazarın Diğer Yazıları

Geçmişteki Gelecek - 10.02.2020

Hiç Olan - 27.01.2020

Kadın Hükümdar Tomris Hatun - 13.01.2020

Nardugan - 23.12.2019

Kutsal Kudüs, Dinlerden Önce - 09.12.2019

Köy Enstitüleri'ne Dönüş Vakti-2 - 26.11.2019

Köy Enstitüleri'ne Dönüş Vakti - 25.11.2019

Sessizliğe 6 Kala - 04.11.2019

Atatürk’ün Yolu Gökbörü - 21.10.2019

1923’TEN 2023’E DOĞRU - 07.10.2019

Belediyeler ve Sokak Hayvanları - 23.09.2019

İzmir Suikasti ve Saat Kulesi (2) - 03.09.2019

İzmir Suikastı ve Saat Kulesi -1 - 02.09.2019

Hititler ve Eflatunpınar - 1 - 19.08.2019

Göbeklitepe Yılı “2019” (3) - 31.07.2019

Göbeklitepe Yılı “2019” (2) - 30.07.2019

Göbeklitepe Yılı “2019” (1) - 29.07.2019

Dilde, Fikirde, İşte Birlik - 15.07.2019

Türkiye’nin Toryum Rezervi - 01.07.2019

Atatürk ve Dilimiz - 10.06.2019

100. Yıla İthafen 19 Mayıs (2) - 20.05.2019

100.Yıla İthafen 19 Mayıs - 19.05.2019

Ruhun Gıdası - 06.05.2019

Devletin Tini Milli Egemenlik (2) - 23.04.2019

Devletin Tini Milli Egemenlik - 22.04.2019

Ülkede Birlik ve Beraberlik Ruhu 2 - 09.04.2019

Ülkede Birlik Beraberlik Ruhu – 1 - 08.04.2019

Vatan Feda İster 2 - 20.03.2019

Vatan Feda İster - 18.03.2019

Yürüdüğümüz Toprak - 04.03.2019

Ölümsüzlüğe Yolculuk - 18.02.2019

İzmir’i Yaşamak - 04.02.2019

Tufan mı, Turan mı? – 3 - 17.01.2019

Tufan mı, Turan mı? – 2 - 16.01.2019

Tufan mı, Turan mı? - 14.01.2019

Sağlıkla 2019’a - 31.12.2018

Kayıp 11 Bin Yıllık Türk Tarihi - 17.12.2018

Her Alanda “Tam Bağımsız Türkiye” - 10.12.2018

Gizemli Semboller ve Sırları - 03.12.2018

Latin Abecesi Değil, Türk Abecesi -2 - 06.11.2018

Latin Abecesi Değil, Türk Abecesi - 05.11.2018

Daha İyi Bir Geleceğe - 20.10.2018

Boğa figürü biz Türkler için de önemlidir, dedik. Oğuz Kağan başındaki boynuzlu başlığı ile ünlüdür. Arapçada Zülkarneyn çift boynuzlu anlamına gelmektedir. (Zülkarneyn Peygamber ile Oğuz Kağan’ın aynı kişi olduğu da kayda değer bir söylencedir.) Ya da “Dünya öküzün boynuzları üzerindedir” hadisi bize neyi anlatmaktadır? Tıpkı Sümerlilerde karşılaştığımız “Tanrılar” yani orijinal Türkçesi “Galaktik göksel varlıklar” olarak çevrilen uzaylılar, yoksa bir zamanlar dünyaya hükmetmiş midir?
Boğanın Kur-an’da ki yeri de ayrı bir paragraftır. Bakara; sığır-boğa anlamlarına gelmektedir. Bakara suresinin 67-73. ayetlerinde sığırın (boğanın) bir parçasının kesilerek ölüye vurulması emredilir. Emir yerine getirilir. Ölü dirilir. Yani bu sureden anlaşılacağı üzere Müslümanlar için de boğa kutsaldır. Gelelim tekrar Oğuz Kağan’a. Birlik, bütünlük anlamına da gelen Oğuz’un, Boğa yani güç anlamına geldiğini de bir kez daha vurgulayalım. Oğuz, tüm adamların birliğidir. Başbuğ Atatürk’ün yazdığı “Hakikat Nerede” adlı şiirinde olduğu gibi;
...
Asya’nın ortasında Oğuz oğulları,
Avrupa’nın Alplerinde Oğuz torunları
Doğudan çıkan biz
Nerde olsa, ne olsa kendimizi biliriz
Türk sadece bir milletin adı değil,
Türk bütün adamların birliğidir.

Boğa aynı zamanda yeniden doğuşu simgeler. Tıpkı Müslümanlıktaki ahiret inancı gibi. Bu da sonsuzluktur, bir başka deyişle ebedilik..
Bu inanış Hititlerde de aynen görülmektedir. Kabartmaların kayalara yapılması bunun en güzel örneğidir. Hititlere göre kayanın dayanıklılığı ölümsüzlükle bağdaşmıştır. Fırtına Tanrısı ve Güneş Tanrıçasının sadece bir kaya parçasının üzerine değil sonsuzluğa kazındığı bize anlatılmaktadır.
O kadar anlattık neden adına değinmedi demeyin. Eflatunpınar adının Yunanlı Filozof Platon’dan geldiği söylentiler arasındadır. Eflatun yani namı diğer Platon, bu yapıt yapıldıktan yaklaşık bir milenyum sonrası bu anıt ve çevresinde belli bir süre yaşamıştır. Bu yüzden adının buradan geldiği rivayet edilmektedir. Lakin Nesililer’in (biz Hitit desek de onlar kendilerini Nesililer olarak adlandırmış) kaynakları da iyi incelenmeli, bu anıtın bünyesinde bulundurduğu şifreler çözüme kavuşmalıdır.
Yerle gök arasındaki iletişimi sağlayan Göksel Tanrılar, bize uzaylı gerçeğini mi anlatmaktadır?
Bu anıt doğal kayalar üstüne yapılmamıştır. Birbiriyle aynı ebatta ya da uygun olarak kesilmiş andezit blokların bir araya getirilmesi ile oluşmuştur. Günümüzde vinçle taşıdığımız 25 tonluk 3’lü boğa protomu hangi teknolojik aletle yerine konumlandırılmıştır? Bu anıt aynı zamanda bize geçmişin üstün teknolojisinin ve üstün sanatının da mı haberini vermektedir? Bu anıtta su delikleri, neden üç Dağ Tanrısının göbek deliklerine konumlanmıştır? Yoksa suyun kutsallığı ile göbek kordonunun içinde bulundurduğu gizem mi birleştirilmiştir?
Hititler’de Tanrılar, kuşlara (kuş derken UFO kastedilmiş olabilir) binerek dünyaya gelmektedirler. Hititler’in son döneminde ise Tanrılar yine kuşlarla gitmiştir. Hititler de giden Tanrıları geri çağırmak için (Tanrılar gelip gidenler olduklarına göre ya da gözle görüldüklerine göre bu anlatımda maddesel bir varlık söz konusudur. Yani Tanrı kelimesi ile asıl kastedilen tıpkı Sümerlilerdeki gibi, mutlak yaratıcı kavramı değil, göksel varlıklardır, namı diğer uzaylılardır) kuşları Tanrılara kurban ettikleri ritüellerini gerçekleştirmişlerdir. Kuş ritüellerinin başlamasıyla yani Tanrıların gitmesiyle Hititlerin çöküş dönemine girmesi manidardır.
Eflatunpınarın yakınlarına konumlanan bir camii bulunmaktadır. Cami ile Su göleti arasında bir tümsek yer almaktadır. Orada bulunan halkın söylemlerine göre o tümseğin altında kralın altından eşyalarının (altından keser, altından kağnı, altından araba) bulunduğu ama Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanmış tescilli arkeolojik sit alanları listesinde yer aldığı söylenmektedir. Bu yüzden herhangi bir çalışma yapılmamaktadır. Boğa figürü mitlere göre aynı zaman hazinenin yerini de göstermektedir. Ama o üçlü boğa figürünün orijinal yeri tam olarak bilinmemektedir. Bu yüzden o boğa heykelinin tümseği gösterip göstermediği hakkında bir şey söyleyemem ancak bölgede Kalkolitik Çağ üretimi çanak çömlek parçaları bulunduğu açıklanan bir gerçektir. Halka göre ise sadece çanak çömlekten ibaret değildir altından arabaların ve kralın özel eşyalarının bulunduğu önemli bir yerdir. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, Konya Arkeoloji Müzesinin bu konuya el atması gerekir. Acilen sit alanı konumundan çıkıp kazıların başlaması gerekmektedir. Ve bizim de dünya mirası konumunda olan hazinelerimize ve değerlerimize sahip çıkmamız gerekir. Boşuna cennet vatanım dememiş büyüklerimiz. Saklı cennetimizin ezoterik yapısının çözülmesi ve gün yüzüne çıkması temennimdir.