İzmir haber: Ortaokul öğrencilerinden hem eğitici hem eğlenceli proje

İzmir'deki ortaokul öğrencileri, deprem bilinci oluşturmak için yazdıkları kodlarla dijital oyunlar tasarladılar. Türkiye'de düzenlenen bir turnuvada birinci olan öğrenciler, Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleştirilecek Dünya Problem Çözme Turnuvası'na katılma hakkı kazandılar ve Türkiye'yi temsil etmeye hak kazandılar.

Haber Giriş Tarihi: 22.04.2024 14:59
Haber Güncellenme Tarihi: 22.04.2024 14:59
Kaynak: İHA
İzmir haber: Ortaokul öğrencilerinden hem eğitici hem eğlenceli proje

İzmir'in Urla ilçesindeki bir kolejde eğitim gören ortaokul öğrencileri, son zamanlarda yaşanan ve büyük yıkıma neden olan depremlerin ardından örnek bir proje başlattılar. Bu proje kapsamında, öğrenciler kendi yazdıkları kodlarla, deprem anında doğru davranışların ne kadar önemli olduğunu vurgulamak için dijital bir oyun geliştirdiler. Oyunlar, özellikle genç yaştaki çocukların deprem konusunda bilinçlenmesini hedefleyen bir proje olarak tasarlandı. Nisan ayında Kuşadası'nda düzenlenen ulusal turnuvada "Toplumsal Problemleri Çözme (CmPS)" kategorisinde birincilik elde eden öğrenciler, bu başarılarıyla Amerika Birleşik Devletleri'nde düzenlenecek olan Dünya Problem Çözme Turnuvası'na katılma hakkı kazandılar. Şimdi ise, Türkiye'yi uluslararası platformda temsil etmek için hazırlıklarını sürdürüyorlar.

Küçük projeler, büyük etkiler

Gelecek Problemleri Kulübü (FPS) Koçu ve Psikolojik Danışman Dr. Ezgi Denizel Güven, deprem konusunda yapı stokunu güçlendirmenin yanı sıra, depremle baş etme davranışlarını da önemseyerek uyum sağlamanın gerekliliğine dikkat çekti. Okullarında faaliyet gösteren "Gelecek Problemleri Kulübü"ne 5. sınıftan 7. sınıfa kadar gönüllü öğrencilerin katıldığını ve yerel veya küresel sorunlara çözüm odaklı fikirlerle harekete geçtiklerini belirten Güven, şunları söyledi: "Depremin doğru davranışları öğretme konusunda nasıl katkıda bulunabiliriz diye düşündük. Farklı çözüm yollarını araştırdık. En etkili yöntemlerden birinin dijital oyunlar olduğuna karar verdik. Çünkü hedef kitlemiz olan 9-15 yaş arası çocuklar, çoğunlukla ekran başında ve özellikle dijital platformlarda vakit geçiriyorlar. Bu nedenle, kodlama bilgisine sahip öğrencilerimizden Jerfi Dündar ve Eymen Durkaya, arkadaşlarına deprem öncesi, sırasında ve sonrasında doğru davranışları öğretecek iki farklı simülasyon oyunu tasarladılar."

Öğrencilerin projede üstlendiği roller hakkında bilgi veren Güven, "Mehmet Deniz Son, Berra İpek Güngör, Çınar Pektaş, Emre Evren ve Poyraz Mavi Öztürk, web 2 araçlarını kullanarak oyunlar tasarladılar. Defne Akarsu, web sitesi için içerikler hazırladı. Arjen Arslan, projenin duyurulması ve tanıtımı için görüşmeler yaptı. Nil Bade Yılmaz ve Aslı Su Özbay ise sosyal medya hesaplarımızı yönettiler" şeklinde konuştu.

Deprem konusunda farkındalık oluşturma çabalarını değerlendiren Güven, öğrencilerin dijital oyunlarını arkadaşlarına sundan önce bir ön test uygulayarak deprem bilinç düzeyini değerlendirdiklerini ifade etti. Özellikle deprem çantası hazırlama, evde deprem planı oluşturma, eşyaların doğru şekilde yerleştirilmesi ve toplanma alanlarının belirlenmesi gibi konularda eksiklikler olduğunu belirten Güven, "Dijital oyunlar, bilgilendirici içerikler ve sunumlar sonrasında yapılan son testlerde özellikle deprem sonrası toplanma alanı, deprem çantası hazırlama ve deprem sırasında güvenli alanlarda korunma konularında bilgi düzeyinde artış gözlemledik. Okulumuzdaki deprem tatbikatında ise doğru davranışların sergilendiğine şahit olduk" dedi.

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.