‘İyileşmek’ teması ile Adıyaman’ın ev sahipliğinde gerçekleşen Kommagene Bienali, ikinci kez sanatseverlerle bir araya geldi. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz, moda tasarımcısı Hatice Gökçe ile beraber hazırladığı ‘Yükü Omuzlamak’ adlı tekstil yerleştirmesiyle bianelde bulundu. Bölgeye özgü motifleri işleyerek hazırladıkları eserde, atık kumaşlardan geri dönüştürülmüş elyafları kullandıklarını aktaran Kipöz, “Bölgede, tarih boyunca kadının inşa edici, şifa verici ve hayatı devam ettirici bir rolü olduğu biliniyor. Biz de çalışmamızda bunu yansıtmak istedik” dedi.
Haber Giriş Tarihi: 18.09.2024 10:56
Haber Güncellenme Tarihi: 18.09.2024 10:59
Kaynak:
BÜLTEN
LAM Derneği’nin koordinasyonunda, SANKO Holding’in ana sponsorluğunda, Nihat Özdal’ın direktörlüğünde ve Macar sanatçı Prof. Dr. Eros Istvan’ın küratörlüğünde yapılan bienale, 20 farklı ülkeden 53 sanatçı katılım sağladı. İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şölen Kipöz’ün ve Hatice Gökçe’nin yanı sıra birçok tanınmış ismin eserleriyle katkı sağladığı bienal, 8 Kasım’a kadar ziyarete açık olacak.
Güçlü kadınların umut oluşturduğunu aktarmak istedik
Kipöz, “Bölgenin kadınları, tarih boyunca kendilerini hep motiflerle ifade etmiş. Bölgede, kadının inşa edici, şifa verici ve hayatı devam ettirici bir rolü olduğu biliniyor. Vurgu yapmak istediğimiz konu, kadının taşıdığı yüklerdi. Yükü omuzlayan ama kırılgan yaşamlarına ve görünmezliklerine rağmen şifalandıran; yerel bilgelik ve becerilerin devamını sağlayan güçlü kadınların, yaşamın sürekliliği için bir umut oluşturduğunu aktarmak istedik. Eserde kullandığımız halı/kilim motifleri için Adıyamanlı akademisyen Ayşegül Zencirkıran’ın tez çalışmasından yararlandık. Kahta kalesinde açık alanda dikkat çekici bir tekstil yerleştirmesi olarak ifade edilebileceğimiz bu eser; tasarımı ile kavramsal olarak kadınların omuzladığı yükü anlatırken, bulunduğu mekana enerji ve görsel zenginlik katan bir nesne olarak da dikkat çekiyor” dedi.
Bu bienal, bir kültür transferi yaşanmasına da vesile oldu
İlham aldıkları Kommagene Krallığı’nın, doğuyla batıyı sentezleyen birleştirici yapısıyla ilgi duyulduğunu aktaran Kipöz, eseri oluştururken de bölgedeki zanaatkarlar ve esnafla ortak çalıştıklarını aktardı. Eserde kullanılan tüm malzemeleri, Adıyaman ve çevresinden temin ettiklerini aktaran Kipöz, “Eserin yüzey tasarımında bulunan ve Nemrut Dağı’ndaki heykellerin görsellerinin yer aldığı dijital baskıyı Adıyaman’da yaptırdık. Bölgedeki tanınmış semercilerle ve terzilerle çalıştık. Bu süreçte birbirimizden pek çok şey öğrendik, deneyimlerimizi paylaştık. Bu bienal, bir kültür transferi yaşanmasına da vesile oldu” diye konuştu.
Eserleri koyduğumuz anda çok etkileyici bir atmosfer oluşturdu
Sanatçıların eserlerinin; Nemrut Dağı, Kahta Kalesi, Cendere Köprüsü, Karakuş Tümülüsü, Belören Köyü, Perre Antik Kenti ve Atatürk Barajı gibi Adıyaman’ın kültürel mirasını oluşturan yerlerde sergilendiğini ifade eden Kipöz, “İki hafta boyunca Kahta’daki sanatçı misafirhanesinde kaldık ve sadece hazırlayacağımız esere odaklandık. Bölgenin yerel özelliklerinden, kültürel dokusundan etkilenerek yerel bienal gönüllülerinin rehberliğinde kiminle iletişim kurabiliyorsak, ne şekilde üretim yapabiliyorsak öyle çalıştık. Böylesi büyük bir açık alan sergisi, Türkiye’de ilk. Mekanlar o kadar güzeldi ki, eserleri koyduğumuz anda çok etkileyici bir atmosfer oluşturdu” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
‘İyileşmek’ teması ile Adıyaman’ın ev sahipliğinde gerçekleşen Kommagene Bienali, ikinci kez sanatseverlerle bir araya geldi. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz, moda tasarımcısı Hatice Gökçe ile beraber hazırladığı ‘Yükü Omuzlamak’ adlı tekstil yerleştirmesiyle bianelde bulundu. Bölgeye özgü motifleri işleyerek hazırladıkları eserde, atık kumaşlardan geri dönüştürülmüş elyafları kullandıklarını aktaran Kipöz, “Bölgede, tarih boyunca kadının inşa edici, şifa verici ve hayatı devam ettirici bir rolü olduğu biliniyor. Biz de çalışmamızda bunu yansıtmak istedik” dedi.
LAM Derneği’nin koordinasyonunda, SANKO Holding’in ana sponsorluğunda, Nihat Özdal’ın direktörlüğünde ve Macar sanatçı Prof. Dr. Eros Istvan’ın küratörlüğünde yapılan bienale, 20 farklı ülkeden 53 sanatçı katılım sağladı. İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şölen Kipöz’ün ve Hatice Gökçe’nin yanı sıra birçok tanınmış ismin eserleriyle katkı sağladığı bienal, 8 Kasım’a kadar ziyarete açık olacak.
Güçlü kadınların umut oluşturduğunu aktarmak istedik
Kipöz, “Bölgenin kadınları, tarih boyunca kendilerini hep motiflerle ifade etmiş. Bölgede, kadının inşa edici, şifa verici ve hayatı devam ettirici bir rolü olduğu biliniyor. Vurgu yapmak istediğimiz konu, kadının taşıdığı yüklerdi. Yükü omuzlayan ama kırılgan yaşamlarına ve görünmezliklerine rağmen şifalandıran; yerel bilgelik ve becerilerin devamını sağlayan güçlü kadınların, yaşamın sürekliliği için bir umut oluşturduğunu aktarmak istedik. Eserde kullandığımız halı/kilim motifleri için Adıyamanlı akademisyen Ayşegül Zencirkıran’ın tez çalışmasından yararlandık. Kahta kalesinde açık alanda dikkat çekici bir tekstil yerleştirmesi olarak ifade edilebileceğimiz bu eser; tasarımı ile kavramsal olarak kadınların omuzladığı yükü anlatırken, bulunduğu mekana enerji ve görsel zenginlik katan bir nesne olarak da dikkat çekiyor” dedi.
Bu bienal, bir kültür transferi yaşanmasına da vesile oldu
İlham aldıkları Kommagene Krallığı’nın, doğuyla batıyı sentezleyen birleştirici yapısıyla ilgi duyulduğunu aktaran Kipöz, eseri oluştururken de bölgedeki zanaatkarlar ve esnafla ortak çalıştıklarını aktardı. Eserde kullanılan tüm malzemeleri, Adıyaman ve çevresinden temin ettiklerini aktaran Kipöz, “Eserin yüzey tasarımında bulunan ve Nemrut Dağı’ndaki heykellerin görsellerinin yer aldığı dijital baskıyı Adıyaman’da yaptırdık. Bölgedeki tanınmış semercilerle ve terzilerle çalıştık. Bu süreçte birbirimizden pek çok şey öğrendik, deneyimlerimizi paylaştık. Bu bienal, bir kültür transferi yaşanmasına da vesile oldu” diye konuştu.
Eserleri koyduğumuz anda çok etkileyici bir atmosfer oluşturdu
Sanatçıların eserlerinin; Nemrut Dağı, Kahta Kalesi, Cendere Köprüsü, Karakuş Tümülüsü, Belören Köyü, Perre Antik Kenti ve Atatürk Barajı gibi Adıyaman’ın kültürel mirasını oluşturan yerlerde sergilendiğini ifade eden Kipöz, “İki hafta boyunca Kahta’daki sanatçı misafirhanesinde kaldık ve sadece hazırlayacağımız esere odaklandık. Bölgenin yerel özelliklerinden, kültürel dokusundan etkilenerek yerel bienal gönüllülerinin rehberliğinde kiminle iletişim kurabiliyorsak, ne şekilde üretim yapabiliyorsak öyle çalıştık. Böylesi büyük bir açık alan sergisi, Türkiye’de ilk. Mekanlar o kadar güzeldi ki, eserleri koyduğumuz anda çok etkileyici bir atmosfer oluşturdu” dedi.
Kaynak: BÜLTEN
Resmi Gazete’de yayımlandı: Basın İlan Kurumu Reklam Yönetmeliği'nde değişiklik
Gelinim Mutfakta’da günün tarifi islim kebabı: İslim kebabı nasıl yapılır?
Ders zili otizmliler için sorunlarla birlikte çaldı
Narin Güran'ın boynundaki kanama neden oluştu?
Oryantasyon nedir? Üniversitelerin oryantasyon haftalarında neler yapılır?
İzmir’de Lezita işçileri 195 gündür eylemde
İzmir haber: Tahliye edilmişti, yeniden tutuklandı
TÜİK beklenen ömür sürelerini paylaştı. Peki İzmirli ne kadar yaşamayı bekliyor?
AK Partili Hamza Dağ, İzmir'de tapu teslim törenine katıldı
Başkan Yiğit’ten anayasa tartışmalarına sert tepki
Son Girilen Haberler
Basmane’den Kadifekale’ye: Konak Tarih Gezileri yeniden başladı
Kent kültürünü ve tarihini tanıtmak amacıyla düzenlenen Konak Tarih Gezileri yeniden başladı.
2024 özel günler ve resmi tatiller
2024 yılındaki özel günleri ve resmi tatilleri sizler için derledik. Detaylar haberimizde...
İzmir haber: Köpek saldıran çocuğu vatandaş kurtardı
İzmir'de bir sokak köpeği, kendisini sevmek isteyen çocuğa saldırdı