İsmail Ferruh Destebaş

İlginç Bir Atmosfer Yorumu-1 (Da Vinci’nin Not defterinden) “Atmosfer”

İsmail Ferruh Destebaş

ferruhdestebas@hotmail.com

Yazarın Diğer Yazıları

Madde, Mana ve Zaman İlişkisi - 03.06.2020

Büyük Filozof Sokrates-2 - 27.05.2020

Eğitim Projelerinin Babası Sayılan Büyük Filozof Sokrates-1 - 20.05.2020

Yardımlaşmanın Dayanılmaz Güzelliği - 13.05.2020

Maddenin Dili Bize Davranışlar Öğretir-2 - 06.05.2020

Maddenin Dili Bize Davranışlar Öğretir-1 - 29.04.2020

Özel Bankalar ve Promosyon Hikâyeleri - 22.04.2020

Koronavirüs (Covid 19) Hakkımda Birkaç Söz - 15.04.2020

Atmosfer - 08.04.2020

 İhtiyaç Duyulan Bir Fikir Jimnastiği - 25.03.2020

Farklı Bir Atmosfer Yorumu-4 - 18.03.2020

Yorum Farklı Bir Atmosfer Yorumu-3 - 11.03.2020

Farklı Bir Atmosfer Yorumu - 2 - 04.03.2020

Farklı Bir Atmosfer Yorumu - 26.02.2020

Her Zaman Geçerliliğini Koruyan Bir Hikâye - 19.02.2020

İnsan ve İnsanı Tanımlama-4 - 12.02.2020

İnsan ve İnsanı Tanımlama-3 - 05.02.2020

İnsan ve İnsanı tanımlama-2 - 29.01.2020

Realitenin İki Yönü - 22.01.2020

Alexis Carrel-2 - 15.01.2020

Alexis Carrel ve Görüşleri                                                                   - 08.01.2020

Konjonktürsel Bir Yorum-4 - 05.01.2020

Konjonktürsel Bir Yorum-3 - 25.12.2019

Konjonktürsel Bir Yorum-2 - 18.12.2019

Konjonktürsel Bir Yorun-1 - 11.12.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir-4 - 04.12.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir 3 - 27.11.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir-2 - 21.11.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir-1 - 13.11.2019

Sevgi Olgusu Üzerine-2 - 06.11.2019

Sevgi Olgusu Üzerine-1 - 30.10.2019

İlim-Bilim-Yorum - 23.10.2019

Kalbimizin Sesi - 16.10.2019

Çoklu Zeka Türleri Hakkında Son Birkaç Söz-2 - 09.10.2019

Çoklu Zekâ Türleri Hakkında Son Birkaç Söz-1 - 02.10.2019

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-3 - 25.09.2019

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-2            - 18.09.2019

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-1                                                  - 11.09.2019

Çoklu Zekâ Kuramı Çerçevesinde İnsanı Tanıma ve Tanımlama-2 - 04.09.2019

Çoklu Zeka Kuramı Çerçevesinde İnsanı Tanıma ve Tanımlama-1 - 28.08.2019

İlim-Bilim-Yorum - 21.08.2019

Farklı Görüşler, Tartışmalar ve Çoklu Zekâ Kuramının Darboğazları-2 - 07.08.2019

Farklı Görüşler, Tartışmalar ve Çoklu Zekâ Kuramının Darboğazları-1 - 31.07.2019

Çoklu Zekâ Kuramı-6 - 24.07.2019

ÇOKLU ZEKÂ KURAMI-5 - 17.07.2019

ÇOKLU ZEKÂ KURAMI-4 - 10.07.2019

Çoklu Zekâ Kuramı-3 - 03.07.2019

Çoklu Zeka Kuramı-2 - 26.06.2019

Çoklu Zekâ Kuramı-1 - 19.06.2019

Fatih ve Fetih Dili-2  - 12.06.2019

Fatih Ve Fetih Dili-1  - 07.06.2019

Zekanın Mucizevi Yönü - 29.05.2019

İdeal Manada Eğitimdeki Güzelliği Keşfetmek-2 - 22.05.2019

İLKSES - 20.05.2019

İdeal Manada Eğitimdeki Güzelliği Keşfetmek-1 - 15.05.2019

İstanbul’u Sevmek-2 - 08.05.2019

İstanbul’u Sevmek-1  - 01.05.2019

Hayat Piramidini Oluşturan Sistematik-2 - 24.04.2019

Hayat Piramidini Oluşturan Sistematik - 17.04.2019

İhtiyaç Duyulan Stratejik Bir Yorum 2 - 10.04.2019

İhtiyaç Duyulan Stratejik Bir Yorum-1 - 03.04.2019

İlginç Bir Zaman, Mekân ve Mana Çakışması-2 - 27.03.2019

İlginç Bir Zaman, Mekân ve Mana Çakışması-1 - 20.03.2019

Düşündürücü Bir Realite-2 - 13.03.2019

Düşündürücü Bir Realite-1 - 06.03.2019

Termodinamiğin İkinci Yasası Entropi Düzensizlik midir, Yoksa Düzenin Kendisi midir? - 27.02.2019

Birlik İlkesi-2       - 20.02.2019

Birlik İlkesi - 13.02.2019

Hayatın Sırrı Su, Yağmur Gibi Sıradan Görünen Günlük Olaylar Hakkında Bazı İlginç Anekdotlar - 06.02.2019

İlişkileri Algılamak ve Hissetmek ( Maddenin Dili) - 30.01.2019

İletişimde Çok Önemli Bir Faktör Beden Dili - 23.01.2019

 İletişim Çok Önemlidir-2 - 16.01.2019

İletişim Çok Önemlidir-1 - 09.01.2019

ÇAĞIN ÇAĞRISI-3 - 02.01.2019

ÇAĞIN ÇAĞRISI-2 - 26.12.2018

ÇAĞIN ÇAĞRISI-1 - 19.12.2018

“Bu perspektife “havai” diyorum çünkü çizgi halinde duruyormuş gibi görünen farklı binaları atmosfer sayesinde ayırt edebiliyoruz.
Örnek vermek gerekirse bir duvarın ardına aynı ebatlarda görünen birkaç binayı çizmek istediğimizde onlardan birinin diğerinden daha uzakta olduğunu ve daha yoğun bir atmosfer etkisi altında bulunduğunu gösterebilmelisiniz.
Eşit yoğunluktaki atmosferin içinde en uzak nesnelere, örneğin dağlara baktığımızda bu yoğun atmosfer, gözünüz bile baktığınız nesne arasındadır ve dağlar mavi görünür.
Bu mavi ton neredeyse atmosferin kendi içindeki tondur.
Atmosferde gördüğümüz mavi gerçek renk değildir. Buharlaşma sonucu atmosfere yayılan ve gözle görünmeyen parçacıkların üzerine güneş ışıkları düşer, uzayın sınırsız karanlığı üzerinde onları parlatır. Umarım bu benim gördüğüm gibi görünür.
Sis yukarılarda sabahleyin daha yoğundur. Çünkü güneş onu yukarıya doğru çeker.
Bu nedenle uzun binaların en yüksek noktaları zeminle eşit uzaklıkta da olsa zirve görünmez.
Başka bir deyişle, gökyüzü başımızın üstünde en karanlık haliyle görünür ve ufka doğru maviden çok duman rengini alır.
Atmosfer sisle dolu olduğunda maviden bir hayli yoksundur. Yalnızca bulutların rengi görünür. Bu görüntü ise hava iyi olduğunda beyazdır. Ne kadar batıya dönerseniz o kadar kararır, ne kadar doğuya dönerseniz o kadar parlaklık kazanır.
Tarlaların yeşilliği ise ince bir sis tabakası altında biraz maviye kaçar ve sis yoğunsa daha ziyade gridir.
Batıdaki binalar sadece aydınlanmış taraflarını gösterirler, yani güneşin üzerinde parladığı ve sisin geri kalanlarını sakladığı taraflarını.
Araştırmacı-yazar
 Leonardo Da Vinci’nin Not Defteri