İsmail Ferruh Destebaş

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-3

İsmail Ferruh Destebaş

ferruhdestebas@hotmail.com

Yazarın Diğer Yazıları

İlginç Bir Atmosfer Yorumu-1 (Da Vinci’nin Not defterinden) “Atmosfer” - 01.04.2020

 İhtiyaç Duyulan Bir Fikir Jimnastiği - 25.03.2020

Farklı Bir Atmosfer Yorumu-4 - 18.03.2020

Yorum Farklı Bir Atmosfer Yorumu-3 - 11.03.2020

Farklı Bir Atmosfer Yorumu - 2 - 04.03.2020

Farklı Bir Atmosfer Yorumu - 26.02.2020

Her Zaman Geçerliliğini Koruyan Bir Hikâye - 19.02.2020

İnsan ve İnsanı Tanımlama-4 - 12.02.2020

İnsan ve İnsanı Tanımlama-3 - 05.02.2020

İnsan ve İnsanı tanımlama-2 - 29.01.2020

Realitenin İki Yönü - 22.01.2020

Alexis Carrel-2 - 15.01.2020

Alexis Carrel ve Görüşleri                                                                   - 08.01.2020

Konjonktürsel Bir Yorum-4 - 05.01.2020

Konjonktürsel Bir Yorum-3 - 25.12.2019

Konjonktürsel Bir Yorum-2 - 18.12.2019

Konjonktürsel Bir Yorun-1 - 11.12.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir-4 - 04.12.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir 3 - 27.11.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir-2 - 21.11.2019

Tercihlerimiz Çok Önemlidir-1 - 13.11.2019

Sevgi Olgusu Üzerine-2 - 06.11.2019

Sevgi Olgusu Üzerine-1 - 30.10.2019

İlim-Bilim-Yorum - 23.10.2019

Kalbimizin Sesi - 16.10.2019

Çoklu Zeka Türleri Hakkında Son Birkaç Söz-2 - 09.10.2019

Çoklu Zekâ Türleri Hakkında Son Birkaç Söz-1 - 02.10.2019

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-2            - 18.09.2019

Komplike Zekâ Göstergelerinden Biri, Bilgiyi Kullanma Sanatı-1                                                  - 11.09.2019

Çoklu Zekâ Kuramı Çerçevesinde İnsanı Tanıma ve Tanımlama-2 - 04.09.2019

Çoklu Zeka Kuramı Çerçevesinde İnsanı Tanıma ve Tanımlama-1 - 28.08.2019

İlim-Bilim-Yorum - 21.08.2019

Farklı Görüşler, Tartışmalar ve Çoklu Zekâ Kuramının Darboğazları-2 - 07.08.2019

Farklı Görüşler, Tartışmalar ve Çoklu Zekâ Kuramının Darboğazları-1 - 31.07.2019

Çoklu Zekâ Kuramı-6 - 24.07.2019

ÇOKLU ZEKÂ KURAMI-5 - 17.07.2019

ÇOKLU ZEKÂ KURAMI-4 - 10.07.2019

Çoklu Zekâ Kuramı-3 - 03.07.2019

Çoklu Zeka Kuramı-2 - 26.06.2019

Çoklu Zekâ Kuramı-1 - 19.06.2019

Fatih ve Fetih Dili-2  - 12.06.2019

Fatih Ve Fetih Dili-1  - 07.06.2019

Zekanın Mucizevi Yönü - 29.05.2019

İdeal Manada Eğitimdeki Güzelliği Keşfetmek-2 - 22.05.2019

İLKSES - 20.05.2019

İdeal Manada Eğitimdeki Güzelliği Keşfetmek-1 - 15.05.2019

İstanbul’u Sevmek-2 - 08.05.2019

İstanbul’u Sevmek-1  - 01.05.2019

Hayat Piramidini Oluşturan Sistematik-2 - 24.04.2019

Hayat Piramidini Oluşturan Sistematik - 17.04.2019

İhtiyaç Duyulan Stratejik Bir Yorum 2 - 10.04.2019

İhtiyaç Duyulan Stratejik Bir Yorum-1 - 03.04.2019

İlginç Bir Zaman, Mekân ve Mana Çakışması-2 - 27.03.2019

İlginç Bir Zaman, Mekân ve Mana Çakışması-1 - 20.03.2019

Düşündürücü Bir Realite-2 - 13.03.2019

Düşündürücü Bir Realite-1 - 06.03.2019

Termodinamiğin İkinci Yasası Entropi Düzensizlik midir, Yoksa Düzenin Kendisi midir? - 27.02.2019

Birlik İlkesi-2       - 20.02.2019

Birlik İlkesi - 13.02.2019

Hayatın Sırrı Su, Yağmur Gibi Sıradan Görünen Günlük Olaylar Hakkında Bazı İlginç Anekdotlar - 06.02.2019

İlişkileri Algılamak ve Hissetmek ( Maddenin Dili) - 30.01.2019

İletişimde Çok Önemli Bir Faktör Beden Dili - 23.01.2019

 İletişim Çok Önemlidir-2 - 16.01.2019

İletişim Çok Önemlidir-1 - 09.01.2019

ÇAĞIN ÇAĞRISI-3 - 02.01.2019

ÇAĞIN ÇAĞRISI-2 - 26.12.2018

ÇAĞIN ÇAĞRISI-1 - 19.12.2018

Günümüzde madde-mana sentezi ve insan faktörü bir ölçüde yadsındığı için, muhtemelen o ölçüde de problemler yaşanmaktadır. Teknolojik gelişmeler, insanın mutluluk ve refahına ümit edildiği ölçüde yansımamaktadır. Niyet, her işte esası teşkil eder ve sonuçta hissesi büyüktür. Ancak iyi niyet, samimiyet ve sabırla beslendiğinde bizler aşama kaydederek gelişmeye devam edebiliriz.
Daha önce de belirttiğimiz gibi son dönemde ülkemizde oldukça popüler görünen Çoklu Zekâ Kuramı ve çoklu zekâ konusunda da; toplum bilimleri, pozitif fen bilimleri ve sanat arasındaki bağlantının ve paralelliğin anlaşıldığı, aynı orijinden kaynaklandıkları ve keşfedildiği ölçüde başarılı olunacağı düşüncesinde daha ısrarcı olmamız gerekmektedir. Bu konuda Modelimizin önermiş olduğu 3S Kuralı bize çok şeyler anlatmaktadır.
Eğitimciler ve uzmanlar, modelimizde önerdiğimiz bu formasyona gerek ve yeter şart derecesinde, analiz ve sentezler birlikteliğinde değer vermedikleri takdirde, Çoklu Zekâ Kuramı ve öğrenciyi yöneltme çalışmaları, amacına ulaşamayacak, atıl kalacaktır. Bütün bu bilgilerin ışığında ilişkileri keşfetme sanatını mutlaka elde etmemiz ve uygulamamız gerekir.
Düşünceyi öğrenme sanatı çerçevesinde ilham şeklinde desteklere ihtiyacımız vardır. Bunun için o konuya uygun iklimler, adaptasyon ve metafizik gerilimler gerekmektedir. Bu beklentiye ulaşma konusunda ise, “minimum minimuma, maksimum maksimuma kavuşmak ister.” şeklinde bilimsel bir kuralı hatırlamamız gerekir. Bir şeyin, diğer bir şeyi gerektirerek devam ettiği süreçte, tercih ettiğimiz yol çok önemlidir. Hangi yolu tercih etmişsek, o yolun üzerinde olabilecek etkileşimlerle karşılaşacağız demektir. Düşünceler ve tercihler birbirlerinde saklıdırlar
Cazibesini asla yadsıyamayacağımız ilham şeklinde destek beklentilere olan ihtiyacımız konusunda ise literatüre uygun önermeler, örneklemeler yapmakta yarar vardır. Peygamberlere geldiği bilinen vahiy, renksizdir ve gölgesizdir. İlham ise renklidir gölgelidir. Bilimsel literatüre göre insana, hatta hayvana bile gelebilir.
Algılama ve düşünsel açıdan çok önemli bir konu ve ayrıntı üzerinde durmak gerekir. Bilimsel değeri ve derinliği olan eserleri izlemek, okumak, maalesef insanların büyük bir çoğunluğunu sıkar. Önemli sanat eserleri incelenirken de bu hatalı ve eksik bakış açısı hâkimdir. Fakat bu durum o eserleri yeterince algılayamamaktan kaynaklanır. Böyle eserleri şöyle okumamız, izlememiz gerekir. Örneğin üç boyutlu hazırlanmış resimleri incelerken eğer resme kurallara uygun olarak bakmazsak bir şey görüp anlayamayız. Resmin yüzeyine yüzeysel bir şekilde bakıp dururuz. Gerekli konsantrasyonu yakaladığımızda ise birdenbire enfes ve esrarlı bir genişlikle karşılaşırız. Bu olayı bir süreç şeklinde yakalayabilmek gerçekten harikuladedir. İşte derinliği olan eserleri bu şekilde incelemeli, cümle ve paragraflarının enfes açılımlarını anlamaya çalışmalıyız. Sıradan bir resim ve kompozisyon ilk bakışta kolay algılanır, fakat üç boyutlu derinlik yakalamak imkânı yoktur, çünkü olay bu kadarla sınırlıdır.